SENZORNA INTEGRACIJA

 

Je organiziranje senzornih informacij, ki jih dobimo preko čutil za uporabo v vsakdanjem funkcioniranju.

Senzorna integracija nam omogoči, da damo vsemu kar izkusimo pomen in nam pomaga, da se v določeni situaciji odzovemo na primeren način, na podlagi predhodnih izkušenj. Senzorna integracija je osnova za učenje in vedenje.

POGOSTI ZNAKI, ki nam nakazujejo, da ima otrok motnjo senzorne integracije in bi mu delovna terapija z uporabo pristopa senzorne integracije lahko pomagala tako, da bi lažje izvajal vsakdanje življenjske aktivnosti: 

  • hiperaktivnost,
  • težave s hranjenjem,
  • motnje vedenja, učenja in govora,
  • težave pri pisanju (nečitljivo, preveliko, premočno pritiska s pisalom)
  • motnje mišičnega tonusa in koordinacije,
  • težave pri prehajanju iz ene aktivnosti v drugo,
  • težave s samozavestjo in zaupanjem,
  • motnje organizacije (težave pri izvajanju vsakdanjih rutin, kaos na delovni mizi),
  • preobčutljivost na dotik, zvok, gibanje ali vonj,
  • slabo zavedanje lastnega telesa (neroden otrok, izogiba se izvajanju motoričnih aktivnosti).

Šola je z novim šolskim letom 2017/2018 pridobila sobo za senzorno integracijo. Za potrebe šole sem opravila strokovno izobraževanje terapije senzorne integracije po načelih dr.Ayres (I. in II. modul).

Delo v senzorni sobi je namenjeno vsem otrokom ki imajo predhodno predpisane terapije in pomanjkanja na področju senzornega zaznavanj ali na šoli s pomočjo defektologa  ugotovimo potrebe po terapiji. To so otroci z motnjo avtističnega spektra, otroci z ADD in ADHD, otroci z duševno nerazvitostjo, z okvarami vida in sluha, govornimi težavami, učnimi težavami, vedenjskimi težavami.

Nihče ne more organizirati otrokovih možganov, ampak on. To morajo storiti sami, a ne preko brezciljnih iger. Tukaj je vsaka dejavnost smiselna, vse dejavnosti so usmerjene k cilju. In ta cilj je samoorganizacija, notranje upravljanje otroka, ravnovesje v vedenju.

Otrok, ki se uči organizirati svojo igro, tudi bolje, organizira svoje šolske dejavnosti in postanejo organizirani.

Natalija Šamperl, delovna terapevtka

(Skupno 422 obiskov, današnjih obiskov 1)